مدیر در مدار کربلا

ساحتی برای گفتمان سازی مدیریت عاشورایی

مدیر در مدار کربلا

ساحتی برای گفتمان سازی مدیریت عاشورایی

سید علی اصغر علوی
طلبه و دانش آموخته رشته معارف اسلامی و مدیریت
تهران- دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
پژوهشگر حوزه عاشورا با تکیه بر مسائل مدیریت از سال1385 تاکنون
عنوان پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد: طراحی الگوی رهبری با الهام از گفتگوهای امام حسین علیه‌السلام در مسیر کربلا

آثار منتشر شده:
مجموعه کتاب‌های زیر خیمه حسین (کتاب‌های کاربردی عاشورا از شهدا تا سیدالشهدا) در 11جلد
جلد اول: سه دقیقه در مقتل گم‌نامی
جلد دوم: ...تا خدمت حسین
جلد سوم: ولعن‌الله شمرا
جلد چهارم: رفاقت به سبک حبیب
جلد پنجم: رقابت به سبک حبیب
جلد ششم: وفا به رنگ کربلا
جلد هفتم: 18 ثانیه با کوثر
جلد هشتم: امام رضا علیه‌السلام، شهید راه علم
جلد نهم: دعوا سر اولویت است
جلد دهم: راه عباس شدن
جلد یازدهم: راز دیدار علم
باغ سیب (سبک زندگی عاشورایی در 6 جلد|موردکاوی اصحاب)
عرشه خدا (سفرکربلا، پیاده‌روی اربعین، اردوهای جهادی)
ضریح قدیمی
آبروی علم(بیانات امام حسین در جمع اندیشمندان به همراه بیان بایسته‌های علمی)
خادم ارباب کیست؟(بایسته‌های خادمین هیات، هیات در تراز انقلاب|کلاس حضرت جون)
روضه‌های ناشناخته کربلا (نخستین مقتل مدیریتی)
تا دانشگاه هویزه(آن‌چه مسئولان و برگزارکنندگان اردوها باید بدانند)
توجیه المسائل کربلا (توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین نبودن!)
راز دیدار علم(دریچه‌ای به حدیث عنوان بصری|ویرایش دوم)
جای خالی عباس (مروری بر رفتارهای تشکیلاتی حضرت عباس سلام‌الله‌علیه)
الی الحبیب (سرمشق‌هایی برای حبیب شدن)
مبانی مدیریت عاشورایی (روش‌شناسی و رویکردها)
الی الحبیب (سرمشق‌هایی برای حبیب شدن)
چای روضه‌دم (درسهایی از چای روضه اباعبدالله)
گنبد مستجاب (تربیت زیر نگاه امام)
تنها علاج، (با امام حسین به همه جا میتوان رسید)
توضیح الرسائل کربلا، (چطور از دل 18 هزار نامه عاشق، 30 هزار قاتل ایجاد شد؟)
امضای کوچک؛ کتابی برای حضرت علی اصغر، نکته‌ها، درس‌ها و آموزه‌های امروزیش

آثار در دست چاپ:
شمریت و حریت
مسلم «ولی امر» است
با خدا در اتاق تشریح
حتی اسبشان نیز
پرواز با بال مگس
امام حسین در خیابانهای کوفه
چند دقیقه گودال
روضه اصحاب چیست؟
نیمه پنهان کربلا
عباس‌آفرین
فتأمل، ملاحظاتی برای خوانش فقه و اصول
مبانی نظام‌مند رزم

بایگانی
يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ق.ظ

امام حسین کجای تولید علم قرار دارد؟

جایگاه یک مقوله و نسبتش با بقیه عناصر پیرامونی باید مشخص باشد؛ عنایت به این که در چه سطحی با یکدیگر ارتباط دارند؟ به تعبیر علمای منطق حتی نسبت اربعه شان باید دیده شود.

در نسبت امام حسین و علم و یا به تعبیری نسبت نهضت حسینی و نهضت تولید علم چگونه است؟ اصلا در این میان، عاشورا چگونه باید دیده شود؟ به عنوان یک تاریخ که در قسمتی از سال 61 هجری در قطعه ای از زمین به نام کربلا اتفاق افتاد؟ یا این همان اشتباهی است که برخی مورخان در ماجرای کربلا دچار شده اند و در حصار تاریخ به کربلا نگریسته اند؟ و یا باید آن را فراتر از تاریخ و جغرافی دید؟ ملکوت کربلا که به عنوان روحی برای کالبد تاریخی آن بوده و عملا همان عامل ماندگاری و جاودانگی این نهضت بوده است در کجا باید دیده شود؟ اصلا قبل از آن، جایگاه عاشورا در معارف دین کجاست؟ و سوالی دیگر: ما در عاشورا با این مسأله به دنبال چه هستیم؟ به دنبال نظریات جدید و حرف تازه؟ به دنبال تأیید نظریات قدیمی دیگران؟ یا چیزی شبیه ضمانت اجرا؟ یا ...؟ جایگاه انگیزه ها و عاطفه ها در کنار منطق عاشورا کجاست؟

نظرات (۱)

۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۳ سعید ابراهیمی
سوالات کلیدی مطرح کرده‌اید. باشد که حقش ادا شود.
شاید در ادامه سوالات بشود به این هم پرداخت
که انقلاب اسلامی چگونه به ظهور حضرت صاحب الزمان می رسد و
زمینه ساز آن است؟
یاحق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی